Aöf Kredili Sistem Çan Eğrisi Nedir??


Sponsorlu Bağlantılar


+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
123 SonSon
  1. Aöf Kredili Sistem Çan Eğrisi Nedir??

    Sponsorlu Bağlantılar


    Aöf Kredili Sistem Çan Eğrisi Nedir??
    Anadolu Üniversitesi 2012-2013 eğitim yılında tüm bölümlerini kredili sisteme geçirecek ve bu sisteme mevcut okuyan ve yeni kayıt olan herkes dahil olacaktır. Aöf kredili sistem geçmesi ile birlikte hayatımıza çan eğrisi sistemide girmiş olacaktır.

    Peki nedir bu Aöf Çan Eğrisi Sistemi? Aşağıya yazdığım açıklamaları okuyarak bilgi sahibi olacaksınız….

    Aöf Dönemlik-kredili programlarda bağıl değerlendirme yöntemi kullanılmaktadır. Bağıl değerlendirme yönteminde bir öğrencinin başarısı bir programda o dersi alan grup içindeki diğer öğrencilerin başarı düzeyleriyle bağlantılı bir şekilde değerlendirilmektedir. Bu durumda bir programda o dersi alan öğrencilerin düzeyine göre her bir ders için ayrı bir geçme puanı oluşmaktadır. Yani bir dersten sınava giren tüm öğrencilerin aldıkları notların ortalamasına göre o dersten geçebilir veya kalabilirsiniz. Bu kapsamda bir öğrenci bir dersten 48 ile CC alıp geçerken, başka bir dersten 56 ile CC alıp geçebilmektedir.


    Biraz daha detaylandırırsak eğer;

    Çan eğrisinde sınav sonucunda herkesin aldığı notların ortaması alınır.
    Buradan istatistiksel işlemlerle (standart sapma) değişim aralığı belirlenir ve artış sayısı belli olur.
    Örneğin 4 kişilik bir sınıfta vize ve finallerin ortalaması şunlar olsun; 30,40,50,60.
    Burdan sınıf ortalaması 30+40+50+60=180/4 (ortalamaya katılan öğrenci sayısı) = 45 olarak belirlenir. (Bu ortalama genellikle CC ile ifadelendirilir)

    Standart sapmada 8 olarak hesaplansın. (Bu sapmayı dersimizi veren öğretim üyeleri yani öğretmenlerimiz belirler)
    Eğer hoca ortalamaya CC verirse,yani 45 CC olursa, bu nota standart sapma ilave edilerek veya çıkarılarak diğer notlar hesaplanır.

    Yani
    45 + 8=53 CB,
    53 + 8=61 BB,
    45 – 8= 37 CD,
    37 – 8= 29 DD olur.

    Sonuçta 29′un altı FF, 29-37 arası DD, 37-45 arası CD, 45-53 arası CC, 53-61 arası CB notlarını alır.
    Yani ortalaması 30 olan DD ,40 olan CD, 50 olan CC, 60 olan CB notlarını alır.
    Sanırım bu biraz daha açıklayıcı oldu. Gerçi Çan Eğrisi Sisteminde biz öğrencilerin yapabileceği çok fazla bir şey bulunmamakta. Standart sapma üniversite tarafından hesaplandığı için bizlerin çan eğrisine göre notumuzun ne olacağını ancak üniversitenin notları açıklamasından sonra öğrenebileceğiz. Dersleri geçip geçmeyeceğimizi etkileyen en önemli husus Genel Not Ortalaması Sistemidir. Biz her dönem sonunda Genel Not Ortalamamızı 2.0′ın üzerinde getirirsek, 33 – 50 arası aldığımız tüm derslerden geçmiş oluyoruz… Bu yüzden Kredisi yüksek olan derslerden her zaman daha yüksek notlar almaya çalışmalıyız…

    Sorularınızı yorum olarak yazarsanız sizleri cevaplamaya çalışırım. Hepinize mutlu günler diliyorum…



    BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ ( ÇAN EĞRİSİ ) AÇIKLAMALI ANLATIM VİDEOSU



    Kaynak : Aöf Kredili Sistem Tanıtım Bloğu

    Google+

    YouTube


  2. bu çan eğrisi sisteminde en düşük ggeçme notu nedir?CC mi CD mi DD mi nedir


  3. Geçen sene sınava giren arkadaşlar sınav sonuçlarını buraya internette gösterildiği gibi yazabilirmi? iki sınav sonucu ve harf notu ile birlikte


  4. Açıklama için teşekkürler peki bu çan eğrisinde alt bir sınır falan var mı? Birde sınava girmeyenler bu çan eğrisine dahil olacaklar mı? Yoksa onlara hiç var olmamış gibi mi hesaplanacak? :D


  5. 0 alanlar ve sınava girmeyenler çan eğrisine dahil değildir. 25 altı alanlarda çan eğrisine dahil edilmemektedir.


  6. Merhaba bi sorum olacaktı... bi dersten 40 aldım ortalama 43 dıor ben 2,00 ortalama yapınca bu dersi gecıormuyum yoksa, ortalamanın altında oldugum ıcın 40 aldıgım dersten kalıyormuyum ?


  7. iNfaZ-nhT Nickli Üyeden Alıntı: Merhaba bi sorum olacaktı... bi dersten 40 aldım ortalama 43 dıor ben 2,00 ortalama yapınca bu dersi gecıormuyum yoksa, ortalamanın altında oldugum ıcın 40 aldıgım dersten kalıyormuyum ?
    Ara sınavdan 40 aldıysanız bu ders geçme notunuzun %30 udur yani, 40 * 0.3 = 12 puan ders geçme notunuza ara sınavdan eklenecek. Hiç çan eğrisi genel not ortalaması vs işin için ekatmazsak normalde almanız gereken final notu : 50 - 12 = 38 , 38 / 0.7 = 54.2 yani 55 olmalıdır.

    Ara sınavda 40 aldığınız bir dersten direk geçmek için finalden en az 55 almanız gerekmektedir sonucu çıkar.


  8. [/url] Pekala bu notlar çan eğrisi olarak nasıl? gemiyi karayamı oturttuk yoksa. anlayamadım gitti bu çan eğrisinden.


  9. tanery-2 Nickli Üyeden Alıntı: [/url] Pekala bu notlar çan eğrisi olarak nasıl? gemiyi karayamı oturttuk yoksa. anlayamadım gitti bu çan eğrisinden.
    o zaman

    BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ ( ÇAN EĞRİSİ ) AÇIKLAMALI ANLATIM VİDEOSU



    vıdeo yu ızlemenı onerırım bu konudakı sorunları ortadan kaldırır


  10. tanery-2 Nickli Üyeden Alıntı: [/url] Pekala bu notlar çan eğrisi olarak nasıl? gemiyi karayamı oturttuk yoksa. anlayamadım gitti bu çan eğrisinden.
    finansal yönetim maliyet muhabesi ortalamanın altında kalmış sadece diğerleri üstünde bu ikisine biraz daha çalışın


123 SonSon
Aöf Kredili Sistem Çan Eğrisi Nedir?? Yer İstanbul , 34, TR incelenme 31977 kişi oylama: 4.5 / 5

vBulletin® Jelsoft Enterprises Ltd Copyright © 2017
www.aofdestek.net 2007-2015