Bu Unutulur Mu..????? ( ...Herkes Baksın Lütfen...)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MatmazeL
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MatmazeL

Kayıtlı Öğrenci
Katılım
29 Ağu 2008
Mesajlar
1,289
Tepkime puanı
9
Puan
0
BU UNUTULUR MU?

(Unuttuk Maalesef…)



********



Birinci Dünya Savaşı'nda

İngilizlere,

150 bin askerimiz esir düştü.

Bu askerlerden bir kısmı da Mısır'ın

İskenderiye şehri yakınlarında bulunan Seydibeşir Usare Kampı'na

Hapsedildi.



********



Kampın tam adı,

'Seydibeşir Kuveysna Osmani Useray-I Harbiye Kampı' idi.

Bu kampta,

1918'de

Filistin Cephesinde esir düşen 16. Tümen'in 48. Alayı'na bağlı

Osmanlı Askerleri

Tutuluyordu.



********



12 Haziran 1920'ye kadar

Iki yıl boyunca

Her türlü işkence, eziyet, ağır hakaretler ve aşağılamaya maruz kaldılar.



********



İnsanlık dışı muamelenin nedeni ise Ermeniler idi…



********



Kamptaki, Türkçe bilen Ermeni tercümanların

Yalan yanlış çevirileri ve

kışkırtmaları nedeniyle,

kampların İngiliz komutanları,

azılı Türk Düşmanı haline

gelmişlerdi.



********



Savaş bitmişti.

Ancak,

Kamptaki ağır koşullar nedeniyle

ölenler dışındaki askerleri

Teslim etmek,

İngilizlerin işine

Gelmiyordu.

Çünkü,

olası yeni bir savaşta,

Bu askerlerin

Yeniden karşılarına çıkabilecekleri, Ermeniler tarafından,

İngilizlerin beyinlerine işlenmişti.



********



Çözüm

Toplu katliamdı…

Askerlerimiz,

Mikrop kırma bahanesiyle,

süngü zoruyla

Dezenfekte havuzlarına sokuldu.

Ancak;

Suya normalin çok üzerinde

'krizol' maddesi

katılmıştı..

Mehmetçik,

Suya daha ayağını soktuğunda,

aşırı krizol maddesi nedeniyle haşlanıyordu.

Ancak,

İngiliz Askerleri,

dipçik darbeleri ile askerlerimizin havuzdan çıkmalarına izin vermiyorlardı.



Mehmetçikler,

Bellerine kadar gelen suya başlarını sokmak istemediler.

Ancak,

Bu kez İngilizler havaya

(başlarının üzerine)

ateş etmeye başladı.

Askerlerimiz,

ölmemek için,

çömelerek başlarını suya soktular.

Ancak,

başını Sudan kaldıran artık göremiyordu.

Çünkü gözleri yanmıştı…



********



Dışarı çıkanların halini gören

sıradaki askerlerimizin direnişleri de fayda etmedi

Ve 15 000 (15 bin) askerimiz

kör oldu.

Bu vahşet,

25 Mayıs 1921 tarihinde

TBMM.' de görüşüldü.

Milletvekilleri Faik ve Şeref Beyler

Bir önerge vererek,

Mısır'da esirlerin

Krizol banyosuna sokularak,

15 bin vatan evladının gözlerinin kör edildiğini,

Bunun faili olan

İngiliz doktor,

Garnizon Komutanı ve

Askerlerin

cezalandırılması için,

TBMM' nin teşebbüse geçmesini istediler.



********



Ancak,

Yeni kurulan devletin bin türlü derdi vardı.

Ağır sorunlarla uğraşan TBMM' de

Bu hesap sorma işi

Unutuldu gitti.

Ama onlar

Unutmuyorlar…





Kendi ihanetlerini bile

soykırım ambalajına sarıp,

dünya kamuoyuna

Sunuyorlar.





En üzücü olanı da

Malum birilerinin,

Bu karalama kampanyalarına

çanak tutması…



********



ERMELİLER SOYKIRIM YAPILDI DİYE DÜNYAYI AYAĞA KALDIRIYOR.

BİZİM

TARİHİMİZDEN HABERİMİZ YOK.!!!





Not:

EĞER ŞEHİTLERİMİZE SAYGINIZ VARSA;

3 dakikanızı almaz

Bu yazıyı

arkadaşlarınıza göndermek…​
 
teşekkürler canım paylaşım için. sen de olmasan tarihle ilgili bişi okuyamıycam walla
 
Tarihe meraklı birisi olarak,daha önce bu vakkayı hiç duymamıştım.Paylaşımın için teşekkürler ipek ama buna benzer yazılar günümüzde o kadar çok ki doğruluğu tartışılabilir.
 
DoğruLuğu tartışıLır evet keşke TartışıLsa Daha çok insan Bunun Farkında Olsa...
Ülkemi okadar seven bi genç oLarak bazen çekip gidesim geLio gerçekten bukadar duyarsızlık olurmu ya..Ne zaman böyLe oLduk biz nasıL bu Hale Geldik..
Dün ErmeniLer Türk Bayrağını YaktıLar...24 Nisan Yıldonumleri die...
Yalan SOYKIRIMLARINA Hergün Birilerini Daha İnandırıyolar..
Onlara Kızmıyorum Dogru Bildiklerini SavunuyoLar en azından Bizim Yapmadıgımızı Yapıyolar yalan yanLışta Olsa Kendılerını SavunuyoLar Yaa biz..??
Savunmayı bırak bi çogumuz Ermenı soykırımının Gerçeğini biLe biLmiyor...
Yazık Çok Yazık...
 
yüreğine sağlık reqina...
 
Seninde pena seninde yüreğine sağLık..
 
haklısın ama suç hepimizin galiba.sen bunu bir kez daha hatırlattın teşekkürler...
 
Aslında cevap sorduğun soruda gizli;Ne zaman böyle olduk,nasıl bu hale geldik(getirildik)?!..Biz:asıl fonksiyonu düşünmek,akıl yürütebimek olan ama bizim farklı amaçlarla kullandığımız.. o muhteşem beyinlerimizi bu soruların cevaplarını bulmak için kullandığımızda,bu ve bunun gibi trajik olayların hayatımızdan,beyinlerimizin ufacık bir yerinde sakladığımız hatırlamkatan dahi üşendiğimiz düşüncelerimizden kaybolduğunu görürüz ve belkide bayrağımız yakılan değilde (t-shirtlerimizde gurula taşıdığımız!) tapılan bir bayrak haline dönüşür.
 
oof çok kötü oldum ...regina teşekkürler...
bilmiyorum bizler ne zaman böyle unutur olduk herşeyi ,(geçmişimizi) ,geleceğimiz meçhul zaten ....nereye gidiyoruzz ???? bu soruların cevabını biz bulamamışken bizden sonrakilere ne bırakacağızzz
 
emeğine yüreğine sağlık ipekcim
 
Rica ederim arkadaşLaR..
Asterıx sordugum sorunun cevabını ben biLiyorum merak etme..
Demogaji oLmasın die daha FasLasını söylemedım soRdum öle sadece..
 
Bir önceki mesajımda çoğul ekleri kullanmış olmam,senin bu soruların cevaplarını bilmediğin anlamı çıkartmasın.Zaten benim anlatmak istediğim ve asıl değinmek istediğim konu sen veya benle alakalı değil.Asıl soru şu:Toplum ve millet olarak bu sorulara verdiğmiz cevaplardır.Birey olarak bu cevapları verebilmemiz hiç bir etki olmuşturmaz zaten,asıl problemde bu ya;millet olarak cevap veremeyişimiz..
 
:(

malesef o kadar tarihimizden uzak kalmışız ki yüreğinize sağlık bunu bi kez daha bizlere hatırlattığınız için
 
herkes bır nebze hassas olsa bu şekilde olmayacaktı fakat lisede bile ögrencıler tarıhten soyutlaştırıldı sevdirilmedi oysaki tarihini bilmeyen bir millet ne gelecege ders çıkartır ne de özunun mukadessliğini kavrayabilir gençliğimiz yabancı kültür meraklısı olmayı o kadar güzel becerıyor kı keşke kendi tarihlerinide ögrenip anlatabilmeye azim gösterseler ...Paylaşım için teşekkürler yürekten bir hassasiyetle sunmuşsunuz...
 
Paylaşım için teşekkürler...tarihimizi gerçekten çok çabuk unutan bir millet olarak bize söyliyecek bir kelime bulamıyorum

asıl şehitlik işte....mekanınız cennet olsun ruhunuz şad olsun... Siz olmasaydınız bizde olmazdık
 
emeğine sağlık
 
Geri
Üst